Tuesday 20 August 2013

Pateuri cu ciuperci




Calde sau reci, la micul dejun sau o gustare, sunt foarte bune. Nu necesita foarte multe ingrediente si se fac si usor. Deci, pentru a le prepara, veti avea nevoie de urmatoarele ingrediente:
- un pachet de foietaj ( al meu avea 350 g, dar mi-a mai ramas din compozitia care am facut-o)
- 200-250 g ciuperci
- un morcov
- un ardel (optional)
- o ceapa
- smantana
- apa
- sare, piper
- un galbenus + 1-2 lg de lapte pentru uns
- susan sau mac (optional)
Se prepara in felul urmator: Intr-o cratita, caliti ceapa tocata marunt in ulei pentru 5 minute sau pana devine sticloasa.
 Adaugati peste morcovul dat pe razatoarea mica, ardelul taiat marunt si ciupercile taiate marunt ( le taiati dupa preferintele voastre)  si peste, puneti apa cat aproape sa acopere ciupercile.

Lasati la fiert pana scade toata apa. Dupa, condimetati cu sare si piper dupa gust, si adaugati 3-4 linguri de smantana. Mai lasati pe foc pentru 2-3 minute. Smantana va da o textura cremoasa umpluturii.
Lasati compozitia sa se raceasca. Dupa ce s-a racit, intindeti aluatul pe blatul de lucru. Nu uitati sa presarati faina de grau inainte. Taiati-l patratele sau in forma in care doriti sa faceti pateurile. Eu mi-am procurat aceasta unealta, ce s-a dovedit a fi foarte utila.
 Umpleti formele cu compozitie, lipiti aluatul si presati-l cu o furculita.
 Puneti pateurile intr-o tava de cuptor, eu am folosit si hartie de copt, ungeti-le cu galbenusul de ou amestecat cu putin lapte si presarati mac sau susan, in cazul in care folositi.
Dati-le la cuptorul preincalzit, la 200 de grade Celsius, pentru 15-20 de minute sau pana cand sunt rumene. Si sunt gata, numai bune de servit intreaga familie, prietenii si toti musafirii care va pasesc pragul. Sa aveti pofta!

No comments:

Post a Comment