Saturday 31 August 2013

Tiramisu

Acest desert italian e unul dintre preferatele mele si a sotului meu. Dar pana sa gasesc o reteta care sa ne multumeasca din toate punctele de vedere, am avut cateva retete incercate si, bineinteles, esuate. Aceasta reteta am gasit-o pe un site (www.gourmandine.ro) si, deocamdata, imi place cel mai mult. Totusi, voi mai cauta o reteta de tiramisu mai simplista, nu cu atatea ingrediente ca aceasta. Dar deocamdata raman la ea, pentru ca sunt mai mult decat multumita de rezultatul acestei retete si va asigur ca nici pe voi nu va va dezamagi. Aveti nevoie de urmatoarele ingrediente:
- 2 pachete mari de piscoturi
- 8 galbenusuri
- 200g zahar pudra
- 750 g mascarpone
- 500 ml frisca
- 2 pliculete zahar vanilinat
- 1-2 lingurite esenta rom
- 1 pliculet Cappuccino Classico La Festa
- 50 ml lapte
- 5 lingurite ness
- 5 lingurite zahar pudra
- 5 lingurite frisca lichida
- cacao pentru pudrat
- 1 litru cafea expres pentru inmuiat piscoturile
Se prepara astfel:
1. Se prepara cafeaua expres si se lasa sa se mai raceasca in timpul in care pregatim compozitia.
2. Intr-un bol, mixam gablenusurile cu zaharul pudra si zaharul vanilinat pana devine o spuma albicioasa.
3. Peste, adaugam esenta de rom, laptele si cappuccino si amestecam bine.
4. Bolul cu compozitia il punem pe baie de aburi, pe o cratita cu apa colotita si amestecam pentru aproximativ 10 minute, pana se topeste zaharul. Lasam compozitia sa se raceasca de tot.
5. Batem bine frisca.
6. Intr-un bol mai mare, unde vom face toata compozitia pentru tiramisu, mixam branza mascarpone.
7. Adaugam frisca.
8. Adaugam peste compozitia rezultata din galbenusuri si zahar.
9. Intr-un castron, amestecam cele 5 lingurite de ness,zahar si frisca lichida, dupa care adaugam compozitia rezultata in ce am obtinut anterior din celelalte ingrediente.
10. Acum, ca este gata umplutura, incepem sa ansamblam tiramisu.
11. Inmuiem piscoturile in cafea, dar nu foarte mult. Inmuiati-le pe rand, pe o parte si alta.
12. Puneti un rand de piscoturi dupa care puneti umplutura.
13. Peste, puneti din nou un rand de piscoturi si, din nou, un alt rand de umplutura.
14. Deasupra presarati cacao si dati aceasta bunatate la frigider pentru cateva ore bune sau chiar lasati-o peste noapte, inainte de a o servi.
Pentru pahare eu nu am folosit decat un rand de piscoturi, altfel nici nu aveam cum sa le pun. Dar am mai asamblat si in alte recipiente tiramisu avand 2 randuri de piscoturi si 2 de crema. In reteta de pe site-ul de unde am preluat-o erau 3 randuri de piscoturi si 3 de crema. O puteti asambla dupa cum doriti.
Si acestea fiind spue, sper ca veti incerca reteta si nu o veti savura doar din priviri:).
Sa aveti pofta!

No comments:

Post a Comment